[ad_1]
اگر علاقهمند به تجربه بازیهای استراتژی موبایلی هستید، در این مقاله با بررسی بازیهای iOS و اندروید پادشاهی های مستحکم همراه ویجیاتو .
دهید که به اوایل دهه ۸۰ شمسی بازگردیم. زمانی که به تاریخچه گیمینگ در ایران نگاه میکنیم، با بازیهای فوقالعادههای رو به رو میشویم که بازارهای جهانی را تجربه میکنند. بین کاربران ایرانی محبوبتر از هر عنوان دیگری بودند. حتماً آن روزهایی را که خسته از مدرسه و فورا با دوستان به عناوینی میروند، چون ۱.۶ میبرد و میکند که تجربههایی از بازیها را به یاد داشته باشید. منتهی در روزهایی که کاربران ایرانی ترند روز عناوین ویدیویی حرکت میکردند، این تنها بازی کنتر ۱.۶ نبود که در بازار ایران بود. بیشماری کند.
پیش عناوین ویدیویی روندی کاملا متفاوت است. روندی که در نتیجه آن، ما شاهد عناوینی شاهکار و خلاقانهای بودیم و اکنون شاهد دیگر سالهاست که خبری از المانهای خلاق در بازیسازی نیست. خاطرات کودکی بسیار از ما مملو شده است از عناوینی به فکر نمیکنم میتوان مشابهشان دوباره یاد تجربه کرد. هرحال صنعت بازیسازی درحال است و نمیتوانم جلوی تغییر را بگیرم. هنوز هم مرور خاطرات گذشته، موضوعی دلانگیز است. همهچیز در دستان شماست! آیا همیشه پایبند به ریشههای اصلی عناوین کلاسیک هستید، یا صرفاً به دنبال تجربههای جدید میگردید؟
:دوباره تامی به دنیای GTA Vice City روی موبایلعالی از اتمسفر دهه ۸۰ میلادی
تمامی عناوینی که جزوی از برنامه های دیده شده هستند، بازی های استراتژی بدون شک برترین ها هستند. نمیدانم که آیا درست به یاد دارید یا نه، اما روزهایی بود که بازیهای استراتژی تبدیل به بخشی از ناپذیری دنیای ویدیوگیم شده بودند. آنها بقدری دلگرمکننده بود ورود این عناوین به دل پلتفرم موبایل نیز شد. بنابراین شاید بد نباشد که اینبار نگاهی به یکی از استراتژیهای متفاوت برای موبایلی داشته باشد.
راستش را بخواهید، عناوین استراتژی بیشتر از هر شخص دیگری سقوطی بیانتها به سر میبرند. سالها پیش استودیوهای خلاقانهای پا به میدان بازیسازی گذاشتند که حتی پس از گذشت سالها نیز زنده است. در این بین استودیوی بازیسازی Firefly یکی از همین بازیسازها بود که عناوینش بازارهای جهانی بود. ایران محبوبیت بیحد و مرزی است. اما با اینحال عناوین این استودیو برای بسیاری از کاربران امروزی بازیهای ویدیویی؛ دوران خوب عناوین است.
پیشتر اشاره کرد که این تنها بازی کانتر ۱.۶ نبود که دربین ایرانی محبوب شود. کنتر ۱.۶؛ عناوین متفاوت دیگری نیز حضور داشتند که صنعت گیمینگ ایران را آن سالها بارتر کرده بودند. غیرممکن است که صحبت از عناوین استراتژی باشد و حرفی از فرنچایزهایی چون Stronghold و Stronghold: Crusader به میدان نیاید. فرنچایزهایی که با آغوش باز کاربران ایرانی وارد شدند و ما را با اسامی قلعه و جنگهای صلیبی میشناسیم. جالب است که همان فایرفلای مسئول ساخت چنین شاهکارهایی بوده است و حالا دیدنش روی پلتفرم موبایل. هیجان انگیز است.
:فرنچایز فاینال فانتزی؛ در کالبد یک بتل رویال موبایلییکی از جاهطلبانهترین بتل رویالهای سال ۲۰۲۱ آشنا شوید
درست در سال ۲۰۱۲ بود که استودیو سراغ ساخت بازی Stronghold Kingdoms رفت و آن را برای کامپیوترهای شخصی توسعه داد. منتهی اینبار همهچیز متفاوتتر از قبل بود و ما با یک کاملاً عاشق به روی بودیم. Stronghold Kingdoms همان ابتدایی کار، یک بازی کاملا رایگان و آنلاین بود. دیگر خبری از بخش داستانی و موضوعات دیگر نبود! استودیوی Firefly کرده بود تا Stronghold Kingdoms را به ریشههای اصلی بازیها بازگرداند. که در آن، تاحدودی نیز موفق بود و متای بازی Stronghold Kingdoms به ۷۵ رسید که عددی قابل قبول بود.
ایده ساخت Stronghold Kingdoms پیش و در سال ۲۰۰۷ شروع شد. Stronghold Kingdoms بازی استراتژی با المانهای MMO بود که میتوانست استودیوی Firefly را یکبار دیگر به واقعیت تبدیل کند. منتهی این بازی علیرغم خوبش و متای قابل قبولی است که هرگز آنطوری که انتظار میرفت دیده نشد. همچنین در خط زمانی ما، بازی Stronghold Kingdoms پیش از انتشار جهانی در سال ۲۰۱۲؛ در سال ۲۰۰۹ بتای خودش را تنها با ۱۵۰ کاربر شروع کرد و نسخه موبایلی آن را در سال راه پلتفرم موبایل شد.
که گفته شد، بازی موبایلی Stronghold Kingdoms بازی داستانمحور نیست. اساسا طبق فلسفه مولتیپلیر ساخته شده است. برای اولین بار استودیوی Firefly بیخیال بخش داستانی بازی هایش شده است. به هرحال وجود کمپینی هر چند سطحی، در دنیای Stronghold Kingdoms میتوانست عملکرد بازی را بهتر کند. اما خبرهای خبری از داستانهای تاریخی در دنیای این بازی نیست و تنها چیزی که مشخص است، جریان داشتن بازی در عصر جنگ و قرون وسطی است.
اجرای موبایلی پادشاهی های مستحکم نیاز به دسترسی به اینترنت داشتن
چیزی که به محض تجربه بازی Stronghold Kingdoms متوجه شد، تغییر کلی منوهای بازی است. که اگر نسخههای پیشین این فرنچایز را بازی کرده باشید، منوهای Stronghold Kingdoms تماما شکلی جدید برایتان خواهند داشت. طبیعتا عادت کردن به منوهای زمانبر است، بسیار گیجکننده نیست. Stronghold Kingdoms را از دیگر عناوین استراتژی موبایلی الهام گرفته است! برای مثال اگر کلش آف کلنز بازی کرده حتما با بخش ویرایش دهکده، بازی Stronghold Kingdom را از این قابلیت پشتبیانی میکند که قلعهیتان قلعهیتان را به شدت سادهتر میکند.
:بازی GTA: Liberty City Stories؛ بازمانده راکستاریاد قدیم
Stronghold Kingdoms از نسخه اول بازی Stronghold: Crusader و نسخه کلاسیک بازی Stronghold است. که مکانیکهای نسخههای پیشین این فرنچایز، در Stronghold Kingdoms نیز حضور دارند که باعث جذابیت بازیها میشوند. همچنین المان محبوب میزان رضایت نیز در نقش مهمی دارد. جایی که شما باید مانند یک فرمانروای واقعی باشد، رضایت را در حد مطلوبی نگاه و این امر، با کارهایی که به جرایم و مالیات ماهانه امکان پذیر می شود، ایجاد کنید. اگر پیشتر بازیهای قدیمی Firefly را تجربه کنید، این بخش کاملاً آشنا خواهد بود و نیازی به توضیح بیشتر ندارد.
بازی Stronghold Kingdoms را انجام ندهید. عنوان است. استراتژی و استراتژی آنلاین دیگر، شما باید با سایر بازیکنان ارتباط داشته باشید. باید با ساختن ساختمانهای مردم را به سرکار بفرستید و سربازانتان را بسازید. دیگر عناوین استودیوی فایرفلای؛ شما برای ساختن ساختمان های جدید، نیاز به زمان دارید و تنها می توانید ساختمانی را در زمانی معین ساخت. همچنین در Stronghold Kingdoms خبری از آپگریدهای غیر نیست و اینبار باید با کسب کار و تحقیق درباره ساختمان و یا حتی سربازان. را دهید.
[ad_2]