[ad_1]
–رنگ در کسب و کار یکی از جالبترین و جنجالیترین جنبههای بازاریابی است. معمولاً از زمان رونق چاپ رنگی روزنامهها و آژانسهای تبلیغاتی بحث رنگها و رنگها در بازاریابی و تبلیغات نیز به صورت جدی مطرح میشود. رنگها میتوانند از تأثیری که بر افراد میگذارند، روی کسب و کار و برندینگ شما تأثیر بگذارند. نحوه تفکر درباره شما تاثیرگذار باشند. نتایج تحقیقات زیادی که در این زمینه انجام شده است، ثابت کرده است که برخی از رنگها در ایجاد واکنشهای مطلوب از سوی مخاطبان تأثیر بر بیشتری دارند.
به گزارش فرارو، وبسایت help scout طی مقالهای به معرفی مهمترین اصول روانشناسی رنگها در زمینه کسب و کار و برندسازی پرداخته است.
چیست؟
به طور کلی روانشناسی رنگ، تأثیر رنگها بر ادراک و رفتارهاست. در رنگها و رنگها بر این است که چگونه بر مصرفکنندگان یک اینکه قادرند را و یا بخرند کنند. این یک مطالعه بسیار مهم است که باید هنگام ایجاد یک کسب و کار جدید، توسعه یک تجارت و یا بازاریابی یک در نظر داشته باشید. جالب توجه است که بررسی در با عنوان نتیجه رسیدند از قضاوتهای فوری محصولات میتوانند صرفاً درباره چیزهایی باشند.
روانشناسی رنگ در بازار و برندسازی
جستجوهای بیشماری برای طبقه بندی نحوه واکنش مردم به رنگ های مختلف فردی صورت گرفته است. اما حقیقت این است که رنگ تا حد زیادی به تجربیات وابسته است بهراحتی نمیتواند در احساسات و به صورت جهانی ترجمه شود. تحقیقات نشان میدهند که آثار شخصی، تجربی، تربیتی، تفاوتهای فرهنگی و جفرافیایی را بر رنگهای متفاوت تأثیر میگذارند. بنابراین، این ایده رنگهایی مانند زرد بنفش قادر به حرکت یک احساس بیش از حد خاص است، یا احتمالاً به اندازه کف دست میتواند باشد.
عمومی مانند «سبز به معنای آرامش» را در نظر بگیرید. بازاریابی و تبلیغات نمیتوان هیچ زمینهای برای این بیابید. گاه از رنگ سبز برای برندسازی مسائل زیستمحیطی مانند هفتمین نسل استفاده میشود. اما موارد دیگری هم وجود دارد که این رنگ را میتوان در نامهای تجاری فضایهای مالی مانند نعنا ببینید. رنگ قهوهای نیز میتوانم برای ایجاد یک احساس گرم و دعوت کننده (شکرگذاری) استفاده کنم و هم برای برانگیختن حس اشتها (تجارت شکلات) بهره بگیرم.
با این همه هنوز هم میتوانم برای رنگ یک کارکرد، برندسازی عمومی را انجام دهم که نباید تضمین شود و ثابت شود. در این مورد میشود که برای چنین کاری باید به روشهای عملی و تجربی برای تصمیمگیری در مورد رنگ بود.
اساسی در مورد روانشناسی رنگ در مارکتینگ و برندسازی
نکته اول این است که هیچ راهنمایی روشنی برای انتخاب برند شما وجود ندارد. ممکن است با مراجعه به راهنماهای موجود در سایتها میتوانید در ظاهر رنگهای کسب و کار و کار را بیابید، این واقعیت است که پاسخ به پرسش «چه رنگهایی مناسب برند من است؟» همیشه جمله «این دارد» است. یک جواب نامید کننده است یک است. که در آن کار میکنید، یک نکته اساسی است. خلق و خوی و تصوری که نام تجاری یا ایجاد محصول میکند، بسیار مهم است. خبر خوب این است که تحقیق در مورد روانشناسی رنگ میتواند در کمک صحیح کند.
رنگ با نوع کسب و کار
سال ۲۰۰ طی یک تحقیق در سال دریافت میشود که باید از رنگ مورد استفاده مارک حائز مهم باشد. عبارت دیگر آیا رنگ انتخاب شده با آنچه میفروشد، مناسب است؟ زمانی که نوبت به انتخاب رنگ «مناسب» میرسد، تحقیقات نشان میدهد که پیشبینی واکنش مصرفکننده نسبت به تناسب رنگ بسیار مهمتر از باور خود مالک کسب و کار است. بنابراین برای خرید و مارک تجاری خود رنگی را در نظر میگیرید، از خودتان بپرسید که آیا بهتر نیست در ابتدا مشتری را ببینید و یا آیا این رنگ برای آنچه میفروشم، مناسب است؟
برند مناسب شما را نشان می دهد
رنگها برای درک از یک برند میگذارند و به خرید افراد میدهند. به عبارت دیگر رنگها برای دید مشتری از «شخصیت» یک برند تجاری اثر مستقیم دارند. رنگهای مشخص کاملاً با صفات خاص هماهنگ هستند (برای مثال قهوهای با ناهمواری)، مطالعه دانشگاهی در رنگها و معمولاً به شما میگوید این شما هستید که باید در ابتدا شخصیتها را انتخاب کنید. رنگ مناسب با آن را برگزینید.
«جنیفر آکر» روانشناس و استاد دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی، مطالعاتی در مورد همین موضوع ارائه شده است و عنوان «برندهای ابعادی» به پنج بُعد اصلی میکند که در شخصیتهای یک برند نقش دارند. گاه میتواند بیش از دو شخصیت را بروز دهد. به صورت کلی بیشتر آنها تحت سلطه یکی از این شخصیتها هستند. از خود بپرسید: «می
بعد از برند اصلی شخصیت از نگاه جنیفر آکر
مناسب برای مخاطبان شما جذاب است
یکی از جالبترین آزمایشهای روانشناسی در جنسیت کاری است که «جو هالوک» در زمینه «انتساب رنگ» انجام داد. های هالوک برخی از نظرات واضح و روشن را در برخی از رنگها در جنس نشان میدهند. به این نکته مهم است که بیشتر پاسخ دهندگان از جوامع غربی بودند. محیط شخصی -ویژه درک فرهنگی – نقش مهمی در بیان مناسب بودن رنگ برای جنسیت دارد که میتواند به رنگهای فردی تأثیر بگذارد.
هالوک در مورد رنگهای مورد علاقه مردان و زنان
تحقیقات تکمیلی در مورد ادراک و انتخاب رنگها که وقتی به سمت رنگها میروند، عموماً رنگهای رنگهای زنانه را میدهند. همچنین مردان احتمالاً رنگهای رنگها را برای خود انتخاب میکنند (رنگهایی که سیاه به آنها اضافه میشوند)، بیشتر زنان نسبت به رنگهای گرایش (رنگهایی که رنگ سفید به آنها اضافه میشود). با این حال این موارد در تئوری رنگها بهشدت مورد بحث است. نظر میرسد که برای چنین کاری باید از کلیشههای جنسیتی عمل کرد. «مناسب بودن درک شده» نباید آنقدر سفت و سخت باشد که فرض کنیم یک مارک یا محصول موفق نمی شود؛ رنگها با سلیقههای مورد نظر در جنسیت مطابقت دارند.
مناسب میتوان شما را متفاوت کند
رنگ مناسب میتواند شما را در خاص و کمک کند برجسته کند. یک اصل روانشناختی با نام اثر جداسازی (اثر انزوا) میگوید: «موردی مانند انگشت شَست پا که برجسته است، بیشتر به یاد خواهد ماند». دو مطالعه در ترکیب رنگها یکی از رنگهای زیبایی شناختی و دیگری با استفاده از مصرفکنندهها، نشاندهنده مصرفکنندهها با رنگهای مشابه هستند.
باید توجه داشت که این اصول ترکیب رنگ و دانستن روشهای درست آن بسیار مهم است. برخی از افراد در این مورد میشوند. برای مثال تغییر دکمه یک لباس به رنگ قرمز باعث ۲۱ درصد فروش میشود. با این وجود ما نمیتوانیم فرضیههای عجولانهای درباره «قدرت رنگ» را به تنهایی انتخاب کنیم. واقع رنگ قرمز را در زمینه و یا پالت مورد نظر تصور کرد. در یک پالت سبز رنگ، قرمز تضاد بصری کاملی را نشان می دهد و یک رنگ مکمل برای رنگ سبز به حساب می آید.
مناسب دارای نام مناسب است
رنگهای مختلف را به روشهای مختلف درک میکنند، اما توصیفی آن نیز مهم است. طبق مطالعههای تحت عنوان رز دیگر …»، پس از آن محصولات با ارزیابیکننده، نامهای فانتزی داده میشوند. به عنوان مثال، با وجود این واقعیت که افراد رنگهای یکسانی نام «موکا» را بسیار نامیده میکنند. تحقیقات دیگری نشان می دهد که همین اثر در مورد تولید محصولات صدق میکند. مصرف کنندگان با استفاده از نامهای خاص و غیر معمول برای بسیار دلپذیر از اسامی ساده و معمولی آنها میدانند.
از روانشناسی رنگها در تبلیغات و کسب و کار
رنگ قرمز که در نشان تجاری شرکتهایی مانند کوکاکولا، ردبول و باشگاه پرسپولیس استفاده میشود، افزایش فشار و متابولیسم بدن میشود. نماد انرژی شرکتها و مؤسسات برای آوردن افراد و تحرکات آنها به تصمیمات این رنگها میشوند. میتوان از رنگ قرمز به دليل اعظم انرژي برويي ممكه نوشتيدهيهايرضا، خدرويه، كتاب ها و فرحياتي فييكي پيركي پيشتي پيضي كرد. نکته مهم این است که دیده شده قرمز بسیار بالاست.
رنگ زرد رنگ قوی و شادی است که به عزت نفس و دیگر هیجانات مثبت اعتماد می کند. زرد طول بلندی دارد و بیش از هر رنگ دیگری دیده می شود. همچنین رنگ است. شرکتهایی که در زمینه محصولات مربوط به فعالیتهای کودکان میشوند، بیشتر از آنها استفاده میکنند. لوگوی مکدونالد زرد رنگ نشان از شادابی و سرزندگی آن دارد. فِراری نیز روحیه رقابتیاش را با لوگوی زرد رنگ خود نشان میدهد.
[ad_2]