serve24banner

آیا ایران می‌تواند بخشی از نیاز گازی دنیا را تامین کند؟

[ad_1]

مدرس علوم اقتصاد در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: ایران در بلندمدت مشروط زیرساختی، گسترش می‌تواند گاز را به اروپا و کشور‌های همسایه تبدیل کند.

به گزارش ایسنا، بهمن قدمی دمابی با اشاره به حمله روسیه به روسیه، اظهار کرد در اروپاست، برخورد کرد.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این سوال که ایران می‌تواند با توجه به افزایشی که دارد بازار را در دست بگیرد و به نوعی روسیه شود، افزود: باتوجه به آمار ایران دومین گاز بعد از روسیه و سومین تولیدکننده روسیه و آمریکاست. سهم ایران در بازارهای جهانی در خوشبینانه‌ترین حدود یک درصد است.

وی ادامه داد: میزان تولید روزانه گاز در ۸۰۰ تا ۸۱۰ میلیون که ۷۵۰ میلیون مترمکعب جغرافیایی مصرف می‌کند که البته ممکن است نیز صادر شود.

قدمی گفت: میزان تولید سالانه گاز در روسیه 750 میلیارد مترمکعب است، گرچه بسیاری از مناطق این کشور، سردسیر است، از درصد گاز، حجم ایران اما روسیه می شود باید مصرف داخلی کنترل کند و تولید گاز را افزایش دهد که این امر نیاز به سرمایه گذاری دارد. است.

مدرس علوم اقتصاد در دانشگاه آزاد اسلامی کرد بیان کرد: در حال حاضر دنیا به سمت زیرساخت‌های LNG به منظور گسترش تولید گاز پیش می‌رود، شهر ایران از زمان به این سمت گرایش پیدا کرد، مثلاً پروژه نابوکو یا خط انتقال گاز اسلامی که تا کشور است. عراق و مشارکتی از کشور انجام نشد یا لوله انتقال گاز پارس بود که این کار در آن و جایگاه‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دنیا به دلیل مباحث زیست‌محیطی به سمت سرمایه‌گذاری بر موضوع LNG پیش می‌رود، تصریح کرد: در تصویری که ایران بر LNG سرمایه‌گذاری می‌کند، از این طریق تولیدات و افزایش گاز افزایش یافته است.

اضافه کرد: آمارها نشان می دهد اگر ایران بخواهد گاز را افزایش دهد باید تا 10 سال آینده نیاز به گازی برای خود داشته باشد، نیازمند سرمایه گذاری میلیارد دلاری است، بنابراین در این کار تا 10 سال آینده می توان گاز خود را به همان نسبت افزایش داد. تا برای تامین نیاز گازی خود، بازارهای را نیز در دست بگیرید.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر این که کشور را با گسترش ایران در بازارهای جهانی در حوزه گاز مشخص کرد مانع این امر از سوی ایران شد، زیرا اکنون 40 درصد بازار اروپا در دست روسیه است و توانایی‌های دیگری وجود دارد که می‌توان گاز را تولید کرد. آن‌ها کرد.

وی افزود: کشورهایی که از جمله هند و پاکستان به حجم بالایی از آنها نیاز دارند، به عنوان مثال بر اساس سال ۲۰۳۰ موجود خواهد رسید، طرف روسیه ممکن است به این بازارها وارد شود، زیرا از نظر اقتصادی با مشکل مواجه می‌شود، بنابراین اگر ایران بر این حوزه می‌تواند خود را افزایش دهد.

مدرس علوم اقتصاد در دانشگاه آزاد اسلامی شهر در پایان با اشاره به تولید توانمند کشور در بحث نفت نیست، گفت: در این زمینه کشور، این امر در بحث گاز صادق است، بنابراین اگر ایران زیرساخت ها را افزایش دهد، می‌توان به عنوان بازیگر قدرتمند ورود پیدا کند، از طرفی باتوجه‌های اقتصادی کشور در حوزه تولید امکان تأمین گاز اروپا برای ایران وجود ندارد و در مشروط سرمایه‌گذاری‌های مختلف اقتصادی، زیرساختی می‌توان گاز را به اروپا و کشور‌ها تبدیل کرد.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تعبیر خواب با استفاده از منابع معتبر اسلامی
تعبیر خواب ماهی مرده و زنده
تعبیر خواب بوسیدن مرده توسط زنده
اهمیت خرید پرینتر از سایت آوافرهنگ
یورو ۲۰۲۴: جشن فوتبال اروپا
تصویر که ارزان و موجود است: قیمت و خرید پرینتر
تماس با ما