وزیر برای کاهش تورم در سال آینده

[ad_1]

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت در مرحله کنترل کسری بودجه و در آینده تورم بسیار کمتری را تجربه کرد.

به گزارش ایسنا، بیست و هشتمین گردهمایی مجازی ائمه جمعه با حضور دکتر احسان خاندوزی- امور اقتصاد و دارایی کشور برگزار شد. او در ابتدای این گردهمایی به ارائه گزارشی از وضعیت گذشته، حال و آینده وزارتخانه پرداخت و با بیان دولت سیزدهم در حالی که دولت را به دست گرفت که شرایط اقتصادی کشور در وضعیت بی‌ثباتی کم سابقه‌ای قرار داشت، گفت: در سال ۱۴۰۰ در چهارمین سال. متوالی به جهت رشد قیمت‌ها قرار داریم که الان وضعیت نامطلوبی را داریم.

وی با بیان اینکه از جنگ جهانی دوم و در طول 80 سال چنین دورانی می‌گذرد، دوش مردم و زندگی آن‌ها قرار می‌گیرند بخشی از آن به خاطر تحریم‌ها برخی از دلایل برخی بی‌تدبیری‌ها در مسائل دیرینه اقتصادی بود. ما در سال‌های 1391 تا 1397 تحریم‌های را می‌توانستیم از این تحریم‌ها درسی بگیریم و به ترمیم وضعیت اقتصادی کشور بپردازیم. این موضوع در دولت گذشته اتفاق نیفتاد؛ به همین دلیل تنها پشتوانه دولت اتکا به درآمدهای نفتی دچار مشکلات اقتصادی بسیاری می شود.

معضل دولت سیزدهم در شروع به کار

وزیر امور اقتصاد کرد: دولت سیزدهم زمانی که شهریورماه را دست گرفت، در پیش از برخی مشکلات را برای کشور وارد کرد. یکی از آن‌ها تأمین‌کننده نیازها و‌های اساسی مردم و دیگران هم حقوق و دستمزد کالاهای دولتی بود.

وی با بیان اینکه در هر سال دولت‌ها می‌توانند بین سه تا چهار دهم درآمد سالانه را به عنوان استفاده کنند، بیان می‌کند: که دولت سیزدهم کار را شروع می‌کند، همه این درآمدهای سالانه مصرف می‌شوند و هیچ درآمدی در این زمینه وجود ندارد. علاوه بر این برای دولت برای هزینه کسری بودجه می‌تواند ۸۵ درصد بودجه را به فروش برساند که این امکان را فراهم می‌آورد که برای شروع کار دولت سیزدهم استفاده شود. بنابراین دولت برای مدیریت این دو بخش به صورت فوریت، این دو موضوع را دستور کار خود قرار داد تا در ثبات را در کشور .

خاندوزی با بیان موضوع دوم دولت، بی‌ثباتی قیمت‌ها بود که پیرو در بازار ارز رخ داد که هزار تومان افزایش یافت. از این دولت سیزدهم با تلاش شبانه‌روزی که انجام داد، در روز‌های گذشته نرخ ارز را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه تورم دو منشأ کسری و دیگری انضباطی بانکی و پولی، : از این رو در بی انضباطی بانکی و پولی رخ ندهد. حال حاضر تورم ماهانه را کنترل کرده‌ایم. اگر بخواهیم به دنبال رشد اقتصادی باشیم، این موضوع پس از ثبات اقتصادی رخ می‌دهد که در حال رفتن به این سمت هستیم.

وزیر امور اقتصاد دارایی با بیان اینکه همیشه دولت‌ها به وزارت امور اقتصادی و دارایی‌ها به عنوان یک درآمد از طریق مالی بوده اند:، اما پس از ۱۵ سال این نگاه در این وزارتخانه تغییر کرده است و ما به دنبال کاهش ۵ درصدی مالیات هستیم. بنگاه‌های احتمالی هستند و نتایج این نوع تغییر تصمیم به اخذ مالیات را در سال آینده شاهد بود. از این منظر که در اثر افزایشی تاثیرگذار است.

وی افزود: از انتقادات و گلایه‌هایی که در سفرهای استانی به مشکل اقتصادی اجازه داده می‌شود به صورت برخط صادر می‌شود. دیگر از مردمی، تامین کالاهای اساسی که از طریق‌های زنجیره‌ای موضوعی را می‌توان برنامه‌ریزی کرد، یکی از عملیات‌های تدارک دیده شده است.

مردم آسان به دولت، شعار دولت سیزدهم

وزیر اقتصاد، شعار را طریق نرم‌افزارهای بانک‌ها سایر .

وزارت اقتصاد برای مدیریت بازار سرمایه

وی همچنین به موضوع بورس اشاره کرد و گفت: حدود ۴۹ میلیون نفر هستند که ۳۰ و ۲۰ به صورت مستقیم در این زمینه مشارکت دارند. مدیریت این بازار توسط برخی از سهامداران باعث ایجاد برخی از مشکلات می شود که ممکن است این مسائل قابل حل و کنترل باشند و در این زمینه برنامه ریزی های لازم صورت گیرد. از جمله اینکه در دولت جدید اصلاح بازار سرمایه را در پیش گرفته‌ایم که در این زمینه پیشنهادی را به هیئت دولت پیشنهاد کرده و منتظر تصویب کند. در این طرح که مالی در شهرها و استانها فعال می شود و در بودجه است، به دنبال استانی به صورت عادلانه تر رفت. همین منظور «صندوق‌های توسعه» در استان‌ها را ایجاد کرده‌اند که یکی از ابزارهای دولت در این مورد خواهد بود.

خاندوزی با بیان اینکه امسال تا پایان اسفندماه سود سهام عدالت به همه 49 نفر از سهامدار پرداخت می‌شود، ادامه داد: که یک میلیون تومان از تومان سهام دارند، حدود 600 هزار تومان سود می‌برند.

دولت نسبت به افزایش حقوق ها

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه یکی دیگر از گلایه های مردمی به دولت این است که چرا تورم 40 درصد افزایش یافته است، اما حقوق و دستمزدها با آن افزایش می یابد برای حل این موضوع که دولت باتوجه به افزایش قیمت ها و تورم ها می شود. حقوق و دستمزدها را افزایش می‌دهد، اما خوب می‌دانیم که تصمیم تنها برای حدود 4 میلیون کارمند دولت نیست، بلکه بر بخش‌هایی که حتی یک هم‌تاثیر خاص دارد و این پیام را برای بخش خصوصی ارسال می‌کند که شما هم باید با این حقوق و دستمزد باشید. کار و کار خود را افزایش دهید.

وی ادامه داد: از این رو این موضوع در وضعیتی است که تأثیر زیادی خواهد داشت که این موضوع باعث نگرانی مردم می شود. دولت هم منابع کافی برای افزایش حقوق ندارد. حتی در بودجه ۱۴۰۱ را در وضعیت عدم توافق ۱+۴ تنظیم کرده‌ام که در صورت عدم توافق، مشکل زیادی در کشور ایجاد شود. افزایش حقوق، باعث افزایش تورم و کاهش خرید مردم می شود. بنابراین دولت در مرحله کنترل کسری بودجه، بسیار جدی است و با استفاده از این گونه سیاست‌ها، در سال آینده تورم بسیار را تجربه کرد.

[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد