هیچ پیش شرطی از طرف آمریکایی دریافت نکردیم

[ad_1]

وزیر امور خارجه در واکنش به خبر معارف تحریمی برای ایران آمریکا گفت: برای ما مهم است که در مقابل است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان آخرین خبرها از رفع تحریم‌ها در وین گفت: چه چیزی در مقابل است و ما نگاه می‌کنیم ببینیم روی زمین چه اتفاقی می‌افتد و باید رفتاری را در رفع رفع کنیم. تحریم ها به صورت عینی و ببینیم.

امیر عبداللهیان درباره ادعای «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در ایران مبنی بر اینکه احیای برجام شروطی را برای », گفت: ما هیچ پیش از این از طرف امریکایی دریافت نکردیم و اساسا این روند یک مذاکره در مورد موضوعی پیش بینی شده در آن مطرح نیست. و نمی‌دانم خبری که به نقل از (رابرت مالی) این فرد بیان می‌شود، اما تا زمانی که با صحبت می‌کنیم، موضوع پیش شرط مطرح نیست و متن یا پیشنهادی در پیش‌بینی تعیین شده است و باید این شرط بر نقطه نظر مشخص شود. نظرات کارشناسی و توافقاتی که نتیجه نهایی به یک توافق خوب و کشور باشد، پیش می‌رود.

وزیر امورخارجه درباره انتشارات مبنی بر این که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را در رابطه با فعالیت های هسته ای غیرنظامی ایران امضا کرد: بهتری که روی کاغذ انجام شود، می شود، بهتر می شود یعنی هر فرمان اجرایی یا اقدامی که تحریم های وضع شده است. بعد از خروج آمریکا از برجام دوباره به حالت قبلی و رفع تحریم‌ها برگرداند، اقدام به قلمداد می‌شود. اما آن چه برای ما مهم است در مقابل ما نگاه می کنیم روی زمین چه اتفاقی آمریکایی ها را در رفع تحریم ها صورت عینی و ملموس ببینیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: آن چه برای ما مهم ترین نتیجه است گفتگوهایی است که در مذاکره و دنبال می‌کنیم و همچنین توافقی است که در آن جا حاصل خواهد شد. آمریکایی‌ها از طریق برخی از واسطه‌ها پیام‌های مکری، برای ما می‌فرستند و مدعی هستند که دارای حسن نیت هستند. اما ما در روند مذاکرات ابتکار جدی و قابل مشاهده را از طرف آمریکایی ندیدیم؛ ابتکارهایی که باید در مذاکرات 1+4 و از طریق غیر کاغذی که به واسطه اتحادیه اروپا بین ما و آمریکایی‌ها تبادل می‌شوند، می‌شوند و می‌توان آن را در عمل لغو بخشی از تحریم‌ها انجام داد. برای ما ملاک رفتار عملی آمریکاست.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره اینکه ممکن است یک توافق توافق دار (مثلا ۲ ساله) ببندیم گفت: ما دنبال یک توافق هستیم و مدت دار نیستیم.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.