مالیات آلایندگی خودرو چیست؟

[ad_1]

بر اساس قانون جدید مالیات ارزش افزوده، مالیات بر ارزش افزوده خودروها، میزان انرژی که به ملی ایران رسیده است و مقدار آن سبز شده است. در این زمینه‌ها، این خودروسازها هستند که باید آلاینده خودروها را کاهش دهند و چرا باید مردم و مصرف‌کنندگان این مالیات را بپردازند.

به گزارش فرارو، این نرخ از نظر ارزیابی رتبه انرژی محصولات از صفر تا پنج درصد برای خودروهای سواری و دو رقم و اعمال می‌شود. همچنین، بر اساس ماده ۳۰ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، سند خودرو از کارخانه تولیدکننده به مشمول مالیات می‌شود. البته این مالیات توسط خودروساز وصول می‌شود، مبالغ دریافتی از مشتریان مرتبط با قوانین تعیین سازمان امور مالیاتی است و در نهایت به خزانه دولت واریز .

کشورهای مختلف از حساب‌های وانتقال، مالیات بر اساس شماره‌گذاری، مصرف سوخت و هزینه لوکس و … در خودروها وسایل نقلیه می‌شوند که همه مصرف‌کننده‌ها می‌توانند پرداخت کنند.

اما هدف از برخی از این افراد بیش از آن است که درآمدهای مالیاتی دولت را افزایش دهد، رفتار مصرف کنندگان فعال اقتصادی است، به گونه ای که در کشورهای توسعه یافته از ابزارهایی برای کاهش ایجاد، افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، خرید خودروها و با حجم استفاده می شود. پایین و … استفاده می‌کنند.

از سویی به دلیل رقابتی‌بودن صنعت خودرو در بسیاری از کشور‌ها خودروهای پر کشش و مصرف‌کننده قدرت انتخاب شده است. از این رو خودروهای مختلف و خودرویی با مصرف و در نتیجه پرداخت با مالیات‌های تولیدکنندگان منتقل می‌شوند.

اما در بازار ایران، عملاً و عوارض شماره 28 قانون جدید مصرف مصرف کننده و تنظیم مصرف کننده ندارد، حق انتخاب ندارد.

مالیاتی مضاف به گزارش خودرو؛  آلایندگی خودروهای داخلی را مردم باید بپردازند!نباید مالیات آلایندگی خودرو را بپردازند
زاوه کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با فرارو با اشاره به این که پول از آلایندگی خودرو در بسیاری از کشورهای جهان گرفته شده است، زیرا در همه کشورهای اروپایی و شما به عنوان دارایی دارای حق انتخاب می‌شوند که خودروی پرمصرف سوار می‌شوید و مالیات آلایندگی آن را می‌پردازد یا خودرویی را با پاک و یا مصرف کم مصرف می‌کند. سوار شوید و مالیات ندهید.

وی افزود: اما در کشور ما به دلیل وضعیتی که در صنعت خودرو یعنی از یک طرف هستند و از طرف دیگر چند سالی است که خودروهای مختلف ممنوع است، مالیات آلایندگی می‌خواهد گرفته شود، در صورتی که این موضوع محلی از اعراب است دولت میتواند این را اخذ کند که مشتریان صنعت داشته باشند و از مدلهای مختلف خودرویی که در بازار وجود دارد بتوانند محصول مورد نظر خود را برگزیده و حالا با توجه به نوع و مدل خودرو ، مالیات آن را نیز بدهند.

زاوه گفت: بنابراین در وهله اول این مالیات به هیچ عنوان با توجه به سازوکاری که در کشورهای دیگر در ایران حق انتخاب چنین مالیاتی وجود ندارد، اما در وهله دوم از این که این مالیات‌ها گرفته شوند یا نه، محل هزینه‌های آن مهم است بسزایی است. .

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در حالی که در کشور‌های دیگر نوع مالیات را صرفاً تغییر می‌دهد، به عبارتی دیگر هزینه‌ها در هزینه‌ها و نقل‌های عمومی و استفاده از انرژی‌ها و ناپذیرنده‌های مصرف کشورمان بعید است در چنین موضوعاتی این مالیات خرج می‌شود. خود را افزایش می دهد کسری بودجه خود کند.

وی کرد: اقتصاد اقتصادی به دلیل عملکرد ضعیف، باعث ایجاد تورم و نقدینگی بسیار زیادی از سال‌های موضوعی می‌شود که در سال آینده درآمدهای دولت را با افزایش ۶۱ درصدی روبرو می‌کند که در این زمینه بازار از جایگاه ویژه‌ای برای دولت برخوردار است. به هرچه مالیات از مردم در نظر گرفته شده است.

زاوه همجنین در مورد مالیات خودروهای لوکس نیز مشخص می کند که نوع مالیات به دلیل ناکارآمدی دولت در حالی که نمی شود، ایران به دلیل افزایش تورم ارزش پول ملی ایران، بهای این خودروها در حال حاضر به یک میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. این ناکارآمدی مردم بپردازند، اما دولت به دلیل جبران کسری بودجه می‌خواهد این موضوع را از جیب مردم پرداخت کند.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

بازی کراش رویال: بهترین سایت شرط بندی انلاین برای علاقه مندان به حماسه و پاسخگویی سریع
بهترین سایت شرط بندی انفجار: جایی برای برنده شدن و سرگرمی بی پایان
خرید پلی استیشن پلاس اکسترا: یک فرصت بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی
سئو گروه تلگرام @SEOPREM: چگونه بهبود رتبه و نمونه کارها را تجربه کنید
معرفی شرط بندی انفجار
معرفی سایت شرط بندی انفجار
تماس با ما