امنیت حساب اینستاگرام خود را بالا ببریم ؟ + معرفی چند راه حل ساده ولی کارآمد & زومیت

[ad_1]

راهی عالی برای اشتراک‌گذاری و ویدئو با دوستان، خانواده و سایر افراد است. درکنار تمام مزایا و جذابیت‌هایی که اینستاگرام ارائه می‌دهد، اگر نمی‌توانید حریم شخصی خود را حفظ و امنیت حساب کنید، می‌توانید حریم خصوصی و امنیت را برای شما به بار بیاورد.

حفاظت از حساب کاربری اینستاگرام کار سختی نیست و با رعایت چند نکته ساده با خیال راحت به فعالیت امن این رسانه اجتماعی ادامه داد. پس از آشنایی با مراحل ساخت حساب در اینستاگرام و شخصی‌سازی صفحه اینستاگرام اکنون نوبت به مهم‌ترین مرحله ایجاد حساب، یعنی ایمان‌سازی آن رسیده است.

اگر از آن دسته از کاربرانی که به رمزعبور انتخابی و روشهای حساب کاربری توجه دارند، مطالعه به ذکر شده در این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم. زومیت باشید.

اختصاصی کردن حساب اینستاگرام

همان‌طور که در مقاله قبل از حساب، شخصی‌کردن اینستاگرام یکی از فاکتورهای مهم حفظ به‌خصوص دسته‌هایی است که خود را با یک آشنایانشان به اشتراک بگذارند.

اگر می‌خواهید حساب کاربری اینستاگرام شما یک حساب شخصی باشد که افراد تنها مشخصه با مشاهده شما می‌توانند آن را مشاهده کنند، باید از صفحه پروفایلتان روی آیکن در گوشه بالای سمت راست ضربه بزنید، گزینه‌ای را انتخاب کنید. تنظیمات لمس کنید و روی گزینه‌ی حریم خصوصی بزنید. در صفحه بعد با لمس به خصوصی تغییر دهید گزینه ای حساب خصوصی فعال کنید.

شخصی سازی حساب اینستاگرام

یک قوی

اساسی‌ترین مرحله‌ای که برای ایمن‌کردن حساب کابری خود باید انجام دهید، یک رمزعبور و قوی است. رمزعبور قوی شامل حداقل شش عدد، حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و کاراکترهای موجود (*، ! و…) است که بدون ترتیب چیده شده‌اند. برای جلوگیری از رمزهای می توانید از مدیریت پسورد کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که رمزعبور شما باید با سایر رمزعبورهایی که حساب های دیگرتان را می کنند، متفاوت باشد. بدین‌ترتیب، اگر شخصی به رمزعبور یکی از حساب‌های شما دسترسی داشته باشد، نمی‌تواند حساب‌های دیگر را نیز در دست بگیرد.

رمز اینستاگرام

تغییر رمزعبور فعلی اینستاگرام از نظر به بخش امنیت رابطه ی جنسی کلمه عبور را انتخاب کنید. در کادر رمز عبور فعلی فعلی خود را انجام دهید. در کادر رمز عبور جدید رمزعبور جدید خود را در کادر آخر آن را تکرار کنید. در آخر با ضربه‌زدن روی آیکن تیک در گوشه‌ای بالاتر از تغییرات را ثبت کنید.

اینستاگرام برای حفظ و افزایش امنیت کاربرانش به آن‌ها توصیه می‌کند خود را مرتباً تغییر دهند. این به‌خصوص اگر پیامی از اینستاگرام مشاهده کردید، باید این کار را انجام دهید. اینستاگرام گاهی اوقات بررسی های امنیتی، اطلاعات به سیستمی را بازیابی می کند که از سایت های دیگر به سرقت می رود، آن را به شما اطلاع می دهد.

در این مواقع، تغییر رمزعبورتان به حفظ امنیت حساب و جلوگیری از هک‌شدن شما در آینده کمک خواهد کرد. همچنین، توجه داشته باشید که هرگز رمزعبور خود را در نظر بگیرید که و به او اعتماد کنید، قرار دهید.

ایمیل یا شماره تلفن‌همراه به حساب اینستاگرام

اگر حساب کاربری‌تان را با شماره تلفن‌همراه خود بهتر است حتماً ایمیل به اینستاگرام معرفی کنید یا زمانی رمزعبورتان را فراموش کنید، با مشکلات کمتری یک مواجه شوید. همچنین، اگر به ایمیل حسابتان کمک کنید، یک شماره به آن اضافه کنید.

برای کنترل بهتر روی حساب کاربری اینستاگرامتان و اینکه دیگران را نیز می توانید پیدا کنید، بهتر است هر کدام از ایمیل ها و شماره ها در صفحه اطلاعات شخصی را بررسی کنید.

برای افزودن ایمیل یا شماره تلفن‌همراه به حساب اینستاگرام، در صفحه پروفایلتان روی آیکن کنترل در گوشه‌ای از سمت راست ضربه بزنید و ضربه بزنید. تنظیمات را انتخاب کنید. گزینه منو حساب انتخاب کنید و سپس بخش را وارد کنید اطلاعات شخصی .

اطلاعات شخصی حساب اینستاگرام

این صفحه، می‌توانید شماره یا ایمیلتان را به پروفایل شخصی خود اضافه کنید. پس از افزودن هر یک از کدهای شناسایی وارد شوید که اینستاگرام به تلفن‌همراه ایمیل ارسال تا درنهایت تلفن‌همراه یا ایمیل درتان حساب می‌شود.

احراز دومرحله‌ای

احراز هویت دومرحله‌ای (2FA) یکی از بهترین روش‌ها برای ایمن حساب اینستاگرام در نظر گرفته می‌شود. احراز هویت دومرحله‌ای است که طی آن هویت شما هنگام ورود به حساب اینستاگرام بررسی می‌شود. این ویژگی خاص در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی در قرار گرفته است.

با فعال‌کردن 2FA هر بار که با دستگاه وارد حساب اینستاگرامتان شوید، پیام متنی حاوی کد احراز هویت برای ارسالتان می‌شود که شما باید برای ورود به حساب کاربری خود این کد را تایپ کنید. بنابراین، اگر کسی نتواند به این کد ارسال‌شده دسترسی پیدا کند، حساب کاربری را هک کنود کند. مراحل فعال‌کردن 2FA زیر را دنبال کنید:

صفحه پروفایلتان، روی آیکن گوشه‌ی بالای سمت راست بزنید. تنظیمات و سپس امنیت انتخاب کنید و در مرحله بعد، گزینه ای احراز هویت دو عاملی لمس کنید.

ایجاد احراز هویت دو مرحله‌ای اینستاگرام

روی دکمه آبی شروع کنید ضربه بزنید تا به صفحه انتخاب روش امنیتی وارد شوید که می‌توانید کد امنیتی را برای ارسال ارسال کنید. این صفحه، سه گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد:

  • برنامه احراز هویت: این روش، رمزهای یک‌بارمصرف برای ورود به اینستاگرام با برنامه‌های رمزساز تولید می‌شود. برنامه‌های متعددی برای تولید رمزهای یک‌بارمصرف توسعه یافته‌اند که ازجمله آن‌ها می‌توان Google Authenticator و Duo Mobile و Microsoft Authenticator اشاره کرد. شما ابتدا باید یکی از این برنامه‌ها را و کدی یکتا که تنها به حساب کاربری اینستاگرام تولید می‌کند، در این برنامه‌ها اضافه کنید. سپس زمانی که اینستاگرام رمز یک‌بارمصرف را درخواست می‌کند، به این مراجعه و رمز تولید شده را در اینستاگرام وارد کنید.
  • واتساپ: استفاده از این روش، رمزهای یکبارمصرف را ازطریق حساب واتساپ خود دریافت کنید. تنها کافی است شماره‌هایی که در واتساپ با ثبت‌نام کرده‌اید وارد کنید و از کد تشخیص، رمزهای یکبارمصرف به‌صورت پیام شخصی در واتساپ دریافت کنید.
  • پیام متنی: و متداول‌ترین روش دریافت رمزهای یک‌بارمصرف است. با این روش می‌توان با هر شماره‌ی دلخواه برای هویت احراز دومرحله‌ای استفاده کرد. تنها کافی است یک بار شماره موبایل مدنظرتان را بررسی کنید و پیامک های رمز یکبارمصرف را ازطریق آن دریافت کنید. در این روش، ممکن است در برخی اوقات به‌دلیل اختلالات اپراتورها، پیامک ارسال شود یا با تأخیر زیادی ارسال شود. هنگام انتخاب این روش به این نکته توجه کنید.

ایجاد احراز هویت دو مرحله‌ای اینستاگرام

روش فعال‌سازی احراز هویت دومرحله‌ای ازطریق Authentication App

با انتخاب این گزینه، اینستاگرام در ابتدا بررسی می‌کند که آیا اپ احراز هویتی روی دستگاه خود نصب دارید یا خیر. خود اینستاگرام برای این کار Google Authenticator و Duo Mobile را پیشنهاد می‌کند. توصیه می‌کنیم از برنامه Google Authenticator برای این کار استفاده کنید. بدین‌منظور این اپلیکیشن را از اپ‌استور یا گوگل پلی دریافت کنید یا در اینستاگرام روی گزینه‌های بعدی کلیک کنید تا شما را به صفحه‌ی دانلود این اپلیکیشن هدایت کند.

پس از نصب برنامه، مجدداً با انتخاب گزینه بعدی در برنامه Google Authenticator منتقل می‌شود پیغامی بازشونی‌بر ذخیره‌سازی کلیدهای مختص به شما در این اپلیکیشن نمایش که باید روی Okay بزنید.

تایید اینستاگرام

اگر کد در برنامه به‌صورت خودکار اتفاق می‌افتد یا از برنامه‌های دیگری استفاده می‌کنید که شما را به رمز نمی‌کند، باید این کار را به صورت دستی انجام دهید. بدین‌منظور در پایین گزینه‌ی Next روی Set Up Another Way بزنید. در صفحه بعدی، یک کد به شما نشان داده می شود که آن را کپی کنید.

تایید اینستاگرام

درادامه، کد کپی‌شده در برنامه‌ی Authenticator از بخش، کلید راه‌اندازی را وارد کنید، کلید خود را وارد کنید. در قسمت نام حساب کاربری، اینستاگرام را بنویسید و نوع رمز (نوع کلید) را برحسب زمان (بر اساس زمان) تنظیم و با انتخاب افزودن آن را اضافه کنید.

تایید اینستاگرام

کد یکبارمصرف را در صفحه‌ای وارد کنید که اینستاگرام آن را درخواست کند. سیستم احراز هویت دومرحله‌ای برای شما فعال است. در انتها، اینستاگرام چند کد بازیابی (Recovery codes) در‌اختیارتان قرار خواهد داد تا هر کدام را به گوشی همراهتان دسترسی داشته باشید، آن را گم کرده بودید، این کدها به حسابتان وارد شوید.

تایید اینستاگرام

بهتر است این کدها را در مکانی امن و مکانی غیر گوشی فعلی ذخیره کنید. هر کد یک بار می‌توانم کرد؛ بنابراین، اگر از همه کدها استفاده کردید یا شکیدید که رفته‌اید، می‌توانید دریافت کنید.

دریافت کدهای بازیابی به تنظیمات و سپس امنیت و در مرحله بعد گزینه‌ای احراز هویت دو عاملی لمس کنید. انتهای گزینه‌ی روش های اضافی انتخاب کنید و سپس وارد کنید کدهای پشتیبان .

از کدهای بازیابی دومرحله های اینستاگرام

توجه داشته باشید که در این روش، تا زمانی که دومرحله‌ای حساب کنید شما فعال هستید که باید گوشی خود را داشته باشید و آن‌ها را پاک کنید. رمزهای یک‌بارمصرف را می‌توانم برحسب زمان یا برحسب تعداد مصرف‌های مصرفی بیان شود.

به‌طورکلی، به شما توصیه می‌کنیم از این روش برای بررسی دومرحله‌ای استفاده کنید. این کدها را مستقیماً برنامه های رمزساز تولید می کنند و از نظر امنیتی مطمئن هستند. در دو روش دیگر، رمزهای یکبارمصرف از راه دور و ازطریق دیگری تولید و برای شما ارسال می شود.

:

سایر نکات امنیتی

اینستاگرام برای امنیت کاربرانش نکاتی را با آن‌ها به‌اشتراک گذاشته‌اند که می‌توانید آن‌ها را در آن‌ها مطالعه کنید.

برنامه های شخص ثالث

استفاده از برنامه های شخص ثالث با ارائه ویژگی های عالی مانند ویرایشگر عکس، تحلیلگر پروفایل، تعداد فالو و… بسیار رایج است. معمولاً به‌دنبال نصب و استفاده از این برنامه‌ها، آن‌ها به اطلاعات خصوصی شما دسترسی پیدا می‌کنند. برای حفظ حریم خصوصی و امنیت خود، بهتر است فقط به اجازه دسترسی بدهید که توسعه‌دهندگان معتبر آن‌ها را ارائه دهند. پیش از صدور مجوز مجوز برنامه‌های شخصی به‌خوبی فکر کنید.

از عمومی

برای حفظ حریم امنیت حساب کاربری اینستاگرامتان، برای استفاده از رایانه یا تلفنی که با دیگران به‌اشتراک می‌شود، از حساب اینستاگرام خود خارج شوید. ورود به اینستاگرام با رایانه های عمومی، کادر مرا به خاطر بسپار را علامت نزنید† زیرا با این کار، حتی پس از بستن پنجره، مرورگر شما داخل حساب کاربری‌تان نگه می‌دارد.

اشتراک گذاری مکانی

موقعیت مکانی ایده نیست. وقتی که موقعیت‌های دیگر موقعیت فعلی شما را ببینند، به‌خصوص موقعیت‌های حساسی مانند خانه یا محل کار، می‌توانند به مکان شما دسترسی پیدا کنند و جزئیات آن را پیدا کنند. این امر با حریق می‌تواند به هویت شما تبدیل شود. اگر قبلاً مکان خود را به محل گذاشته‌اید، آن را بررسی می‌کند، تمام برچسب‌های جغرافیایی قبلی خود را از تصاویر حذف کنید.

از امنیت ایمیلی که با آن در اینستاگرام وارد شده اید

از آن‌جاکه حساب اینستاگرام و بسیاری از حساب‌های مهم حساب مرتبط هستند، اگر کسی به ایمیل شما اجازه دهد، به همه حساب‌های دیگرتان دسترسی داشته باشید. رمزعبورهای ایمیلتان را تغییر دهید و مطمئن شوید که هیچکدام یکسان هستید.

برای فعالیت سالم در اینستاگرام و اطمینان‌خاطر از محفوظ‌ماندن اطلاعات و حساب شخصی خود در این شبکه اجتماعی، از افزایش حسابتان اولین قدم است. با مراحل اجرا و توجه به نکات ذکر شده در این مقاله، امنیت حساب اینستاگرام خود را قابل‌توجهی می‌کند. اگر نکته دیگری برای افزایش امنیت حساب اینستاگرام به ذهنتان می‌رسد، را با ما و سایر کاربران زومیت در میان بگذارید.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

رشد برق‌آسای پادکست؛ قدرت جدید جهانِ رسانه رشد برق‌آسای پادکست؛ قدرت جدید جهانِ رسانه
اکانت اسپاتیفای: راهی نوین برای پخش و استفاده از موزیک
بازی کراش رویال: بهترین سایت شرط بندی انلاین برای علاقه مندان به حماسه و پاسخگویی سریع
بهترین سایت شرط بندی انفجار: جایی برای برنده شدن و سرگرمی بی پایان
خرید پلی استیشن پلاس اکسترا: یک فرصت بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی
سئو گروه تلگرام @SEOPREM: چگونه بهبود رتبه و نمونه کارها را تجربه کنید
تماس با ما