serve24banner

(ویدئو) باز طالبان برای بزکشی

[ad_1]

سومین دور لیگ برتر بزکشی با قهرمانی قندهار پایان یافت. این رقابت نهایی میان قندهار و قندوز شد. چاپ‌اندازان قندهار با نتیجه دو صفر تیم را شکست داد.

به گزارش فرارو، این مسابقات دیروز به پایان رسید و ۱۶ تیم بزکشی از استان‌های مختلف باهم رقابت کردند. احمدالله وثیق، رئیس گماشته شده طالبان در تلویزیون ملی می‌گوید در سال‌های گذشته قانون بزکشی در بازی‌ها تطبیق نمی‌شد و زورمندان نتایج را مساوی اعلام می‌کردند.

طالبان که در زمان حکومت خود از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ را ممنوع اعلام کرده بود از زمان بازگشت به قدرت در اوت، بزکشی را پذیرفتند.

قیس حسن، مالک تیم برنده قندهار، به نقل از خبرگزاری فرانسه گفت: متاسفانه کرد بزکشی قبلاً فقط در ولایاتی که طالبان در آن حکومت نمی‌کنند. امروز موفق بزکشی نه تنها در سرتاسر افغانستان پخش می‌شود، بلکه دولت اسلامی این مسابقه را اما می‌کند.

ورزش هم تماشایی و هم خشن است. دو تیم با شش سوار یک طرف برای داشتن لاشه حیوان سر بریده با هدف انداختن آن به دایره مبارزه می‌کنند.

قرنهاست که در آسیا با تغییرات جزئی می‌شود. به جای بز یک چرم ۳۰ برای شبیه لاشه استفاده می‌شود، مهارت‌های لازم برای رقابت باقی می‌ماند.

جراحت‌ها در میدان شایع هستند، گاهی اسب سواری به زمین می‌افتند و در فینال بزکشی افغانستان یکی از ناحیه‌های بینی اما این مرد ۵۰ ساله قدرتمند به میدان مسابقه بازگشت.

قندهار و قندوز نیز در سال گذشته فینالیست شدند، اما این با اختلاف پس از هشدار امنیتی پس از ۴۰ دقیقه بازی لغو شد.

این بار شش ماه پس از بازگشت به قدرت، این رقابت با تدابیر شدید جنگیان، طالبان برگزار شد. در حالی که تماشاچیان منتظر مراسم بودند، سرودهای مذهبی از سیستم اعلان پخش شد و پرچم‌های سفید طالبان در نسیم به اهتزاز درآمد.

رویداد تجاری است. بیلبوردهای بزرگی در اطراف زمین نصب شده بود و سواران ژاکت‌های شماره‌دار با رنگ‌های مختلف پوشیدند که روی برخی از تبلیغات ورزشی قرار دارند.

به ورزشکار سوار بر اسب چاپ انداز گفته می‌شود، از هر شش چاپ با شش اسب در مسابقه شرکت می‌کنند. مسابقات بزکشی انداز‌ها تلاش می‌کنند جان بزی را که حدود و پنج وزن دارد، مسابقات قوی از عوامل موفقیت تیم‌ها دارد.

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تعبیر خواب با استفاده از منابع معتبر اسلامی
تعبیر خواب ماهی مرده و زنده
تعبیر خواب بوسیدن مرده توسط زنده
اهمیت خرید پرینتر از سایت آوافرهنگ
یورو ۲۰۲۴: جشن فوتبال اروپا
تصویر که ارزان و موجود است: قیمت و خرید پرینتر
تماس با ما