serve24banner

واشنگتن اگر ایران جدیت نشان دهد، به توافق می‌رسیم

[ad_1]

یک وزارت خارجه آمریکا همزمان با مذاکره میان ایران و گروه ۱+۴ اعلام کرد: پیشرفت قابل توجهی در بحث و نتیجه گیری است.

ایرنا؛ این مقام آمریکایی پنجشنبه شب به وقت محلی در حالیکه مذاکرات وین اکنون به این نتیجه رسیده است که سرنوشت آن به تصمیمات طرف‌های غربی به نظر می‌رسد، ادعا می‌کند که ایران جدی نشان می‌دهد، توافق طی چند روز آینده امکان پذیر است.

در گفتگو با خبرگزاری فرانسه بدون اشاره به برهه زمانی در پی خروج از برجام مدعی شد: اگر ایران جدیت نشان دهد، ما می‌توانیم در متقابل به آن اشاره کنیم. برجام ظرف چند روز به توافق برسیم.

این وزارت خارجه آمریکا مدعی هر چیزی فراتر از آن، احتمال بازگشت به توافق را در معرض خطر جدی قرار می دهد.

معاون رهبری کاخ سفید عصر به وقت نشستن با خبرنگاران افزود: مذاکرات با ایران در مورد کامل برجام به نقطه اضطراری رسیده است.

ژان پیر معاون رئیس کاخ سفید گفت: یک توافق که به نگرانی‌های همه طرف‌ها دست یافتنی است.

وی در زمینه ساخت ضرب الاجل درباره مذاکرات وین برای فشار ایران در میز، هفته آینده دست نیابیم ایران بازگشت به برجام می‌سازد.

این مقام کاخ سفید نیز در تداوم سیاست از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران در برجام حرف است، با یک وضعیت بسیار خطرناک است. برنامه هسته‌ای ایران تحت برجام کمی محدود بود و از سوی بین‌المللی آن نظارت می‌شد.

یک مقام آمریکایی نزدیک به وین روز پنجشنبه به وقت محلی اظهار داشت که “پیشرفت واقعی” ایجاد شده اما دستیابی به توافق هنوز قطعی نیست.

تارنمای روزنامه آمریکایی به نام این آمریکایی اشاره و نوشته سخت و دقیق می‌گویند می‌گویند از نزدیک به یک سال می‌گویند. واکنش منفی در میان مخالفان این توافق در آمریکا تازه آغاز شده است.

دیپلمات‌ها می‌گویند که آمریکا و ایران به زودی در خصوص بازگشت به پایبندی تصمیم خواهند گرفت.

نیویورک تایمز ادعا می‌کند به گفته‌های گفته شده، دلیل آن دلیل آن نخواسته است که تولید آن فاش شود.

این رسانه آمریکایی از جمهوریخواهان و حتی برخی از دموکرات‌ها در تلاش هستند تا رئیس جمهوری آمریکا را دوباره به برجام باز کنند.

اولیانوف پیشتر به خبرنگاران گفته است که مذاکرات وین به مراحل بسیار نزدیک است «اما به زمان بیشتری نیاز داریم – نه بیشتر – تا کارها را تکمیل کنیم.» وی با پیش بینی نسبت به روند مذاکرات عنوان کرد که امکان توافق تا پایان ماه فوریه وجود دارد.

علی باقری کردی ارشد ایران چهارشنبه انتشار پیامی در توییتر نوشت: بعد از هفته‌ها مذاکره درباره هیچ توافقی وجود ندارد.

حسین امیر عبداللهیان خارجی ایران نیز گفت و گوی اختصاصی روزنامه تایمز که امروز منتشر شد قاصر از خروج برجام از این توافق بوده است.

دستگاه گفت: عمومی ایران به دلیل رئیس آمریکایی‌ها نمی‌تواند رئیس یک دولت باشد، را به عنوان ضمانت پذیرفته است.

وی پیشنهاد کرد که کنگره آمریکا در بیانیه‌ای سیاسی خود برجام را مطرح کند.

دور هشتم گفتگوهای رفع سیاسی‌ها در وین از ششم دی ماه آغاز شده و اکنون به مرحله‌ای رسیده است که نتیجه‌ها صرفاً به تصمیمات طرف‌های غربی می‌رسد. اگر تصمیمات غربی لازم است که به آن آگاه باشند، می‌توانیم موضوع باقیمانده را حل کرده و چند روز به توافق نهایی برسانیم.

هیئت ایرانی بر اصول و دستورالعمل ها پیشنهادات درخواست های روشن خود در موضوعات را میز قرار می دهد و توپ کاملاً در زمین طرف های غربی است.

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تعبیر خواب با استفاده از منابع معتبر اسلامی
تعبیر خواب ماهی مرده و زنده
تعبیر خواب بوسیدن مرده توسط زنده
اهمیت خرید پرینتر از سایت آوافرهنگ
یورو ۲۰۲۴: جشن فوتبال اروپا
تصویر که ارزان و موجود است: قیمت و خرید پرینتر
تماس با ما