serve24banner

هزاران نفر بدترین سیل استرالیا را در چند دهه اخیر تخلیه کردند

[ad_1]


در این عکس که توسط شورای منطقه ای ساحل فریزر ارائه شده است، یک مانع آبی به جلوگیری از سیلاب در بخشی از مریبورو استرالیا در روز سه شنبه کمک می کند.

AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

AP


در این عکس که توسط شورای منطقه ای ساحل فریزر ارائه شده است، یک مانع آبی به جلوگیری از سیلاب در بخشی از مریبورو استرالیا در روز سه شنبه کمک می کند.

AP

کانبرا، استرالیا – به ده‌ها هزار نفر دستور داده شده است تا خانه‌های خود را تا روز سه‌شنبه تخلیه کنند و به بسیاری دیگر گفته شده است که برای فرار آماده شوند زیرا بخش‌هایی از سواحل جنوب شرقی استرالیا تحت غرق شدن بدترین سیل در دهه‌های اخیر است.

تعداد زیادی از ساکنان، برخی از آنها با حیوانات خانگی، در روزهای اخیر ساعت‌ها در کنار رودخانه‌ای در شهر لیزمور در شمال ایالت نیو ساوت ولز بر روی پشت بام‌های خود گیر افتادند و ده‌ها خودرو روی پل در شهر مجاور گیر افتادند. وودبرن دوشنبه شب با هر دو مسیر پل زیر آب رفت.

مقامات گفتند که 50 نفر بامداد روز سه شنبه از روی پل نجات یافتند.

اشلی اسلپ، فرمانده خدمات اضطراری ایالت وودبرن، به شرکت پخش استرالیایی گفت: «ما هیچ قابلیتی نداشتیم که آنها را در تاریکی پیاده کنیم، بنابراین فقط باید مطمئن می شدیم که آنها در سنگر فرو رفته اند و امروز صبح رفتیم و همه آنها را بیرون آوردیم.

آب های سیل از ایالت کوئینزلند به سمت جنوب به سمت جنوب نیو ساوت ولز در حال حرکت است که بدترین فاجعه در منطقه از زمانی که در سال 2011 به عنوان یک رویداد در هر قرن توصیف شد.

دومینیک پروتت، نخست‌وزیر نیو ساوت ولز گفت تا روز سه‌شنبه 1000 امداد در ایالت او انجام شده است و بیش از 6000 درخواست برای کمک از مقامات انجام شده است.

پروتت گفت که به 40000 نفر دستور تخلیه داده شده است، در حالی که 300000 نفر دیگر تحت هشدار تخلیه قرار گرفته اند.

پروتت به خبرنگاران در سیدنی گفت: «ما هر کاری را انجام خواهیم داد تا همه را به امنیت برسانیم و این جوامع را در سرتاسر ایالت خود در اسرع وقت روی پای خود بازگردانیم».

جاناتان هاو، هواشناس دولتی، میزان بارندگی اخیر در شمال نیو ساوت ولز و جنوب کوئینزلند را “نجومی” توصیف کرد.


مردی روز سه شنبه با قایق رانی از میان آب سیل در کاباریتا استرالیا عبور می کند.

جیسون اوبراین/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جیسون اوبراین/AP


مردی روز سه شنبه با قایق رانی از میان آب سیل در کاباریتا استرالیا عبور می کند.

جیسون اوبراین/AP

تعداد تلفات آخرین فاجعه با تمام تلفات در کوئینزلند به هشت نفر رسید. آخرین قربانی مردی بود که روز دوشنبه در شهر گلد کوست در یک خودرو در آب سیل گیر کرده بود.

کاتارینا کارول، کمیسر پلیس کوئینزلند، گفت که خدمات اورژانس نگران مردی 70 ساله است که روز شنبه از قایق تفریحی پهلو گرفته خود در بریزبن پایتخت ایالت بریزبن به رودخانه متورم سقوط کرد و مرد 76 ساله ای که با وسیله نقلیه خود ناپدید شد. سیل در شمال غرب بریزبن در روز یکشنبه.

این بارندگی خارق‌العاده در حالی اتفاق می‌افتد که هیئت بین‌دولتی سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی این هفته گزارش داد که بخش‌های وسیعی از استرالیا 20 درصد از بارندگی خود را از دست داده‌اند و خطر آتش‌سوزی در این کشور فراتر از بدترین سناریوهای ایجاد شده در چند سال پیش بوده است.

گرم ترین و خشک ترین سال ثبت شده استرالیا در سال 2019 بود که با آتش سوزی های ویرانگر در سراسر جنوب شرقی استرالیا به پایان رسید. این آتش‌سوزی‌ها به طور مستقیم جان 33 نفر را گرفت و 400 نفر دیگر بر اثر دود کشته شدند.

این آتش سوزی ها همچنین بیش از 3000 خانه را ویران کرد و 19 میلیون هکتار (47 میلیون هکتار) از زمین های کشاورزی و جنگل ها را با خاک یکسان کرد.

اما دو الگوی آب و هوایی La Nina از آن زمان به بعد بارندگی بالاتر از حد متوسط ​​را در همان مناطق آورده است.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تعبیر خواب با استفاده از منابع معتبر اسلامی
تعبیر خواب ماهی مرده و زنده
تعبیر خواب بوسیدن مرده توسط زنده
اهمیت خرید پرینتر از سایت آوافرهنگ
یورو ۲۰۲۴: جشن فوتبال اروپا
تصویر که ارزان و موجود است: قیمت و خرید پرینتر
تماس با ما