روزها حواستون بیشتر به این تنبل پرخاصیت باشه


مجله دیجیکا – زهرا فضلعلی: کدو حلوایی با نام کدو نیز شناخته می‌شود، یکی از اعضای خانواده کدوها است. چندین گیاه کدو حلوایی را به‌عنوان یکی از سبزیجات می‌شناسند، اما کدو حلوایی در یکی از میوه‌های پرخاصیت و فواید آن در سلامت عمومی بدن غافل می‌شوند.

کدو حلوایی، این میوه‌ی خوشمزه است که در رنگ‌های زرد یا نارنجی‌رنگ، سرشار از ویتامین‌ها، موادمعدنی، فیبر و مفید برای بدن است. این میوه‌ای پرخاصیت طعم شیرینی دارد و می‌توان آن را به روش‌های استفاده متنوع و خواص بی‌نظیر برای حفظ سلامت عمومی بدن، پوست و مو بهره برد. بیماری‌هایی که از بیماری‌های قلبی، سنگ کلیه، سنگ و… رنج می‌برند، با افزودن این میوه به غذای خود، فواید آن برای درمان سریع‌تر استفاده می‌شود.

در این مطلب با ما همراه باشید تا سایر خواص این میوه‌ها را در تغذیه زمستانی و افزایش سطح استفاده از آن در رژیم غذایی برای شما بیشتر بگویید.

معجزه گر کدو حلوایی

فنجان کدو حلوایی (کدو تنبل) پخته شده است می‌تواند مقدار زیادی از مواد معدنی و ویتامین‌های بدن انسان را تامین کند. زیر برخی از این میوه‌های کم‌کالری کرده‌ایم.

: کربوهیدرات از مهمترین مواد مغذی برای بدن است که برای تامین نیاز سیستم عصبی و مغز کمک می کند.

ج: این ماده مغذی محلول در آب برای افزایش قوای سیستم ایمنی بدن، کمک به کلاژن‌سازی پوست ترمیم بافت بدن کمک بسیار می‌کند.

آ: این ویتامین‌هایی که در تنظیم و رشد سلول‌ها سلامت چشم و حفظ استحکام استخوان‌های بدن در ماده‌ای خوراکی موجود است. از مهمترین خواص کدو حلوایی می توانم به این نکته اشاره کنم که منبعی غنی از ویتامین یک مقدار می شود. این ویتامین در بهبود عملکرد بدن نقش بسزایی. مصرف یک فنجان کدو حلوایی پخته شده، حدود ۲۰۰ درصد نیاز بدن به ویتامین را تامین می‌کند.

روزها حواستون بیشتر به این تنبل پرخاصیت باشه

E: ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی برای بدن است که از بین بردن و افزایش سیستم ایمنی ناشی از بیماری‌های قلبی، سرطان، آلزایمر و… جلوگیری می‌کند. این ویتامین در تنظیم کلسترول بدن بسیار است. علاوه بر همه‌ی فواید ذکر شده درباره ویتامین‌های موجود در کدو تنبل، می‌دانید این ویتامین با کاهش پوستی به جوان‌سازی و سالم ماندن پوست بدن کمک می‌کند و وقتی با ویتامین C موجود در کدو حلوایی ترکیب می‌شود، باعث جلوگیری از جذب اشعه می‌شود. و از ابتلا به سرطان پوست می‌کند. در بهبود و رفع جوش و آکنه های پوستی است.

: این ویتامین‌ها، از ویتامین‌های گروه B هستند و آن‌ها می‌توانند سلامت عمومی را در معرض خطر جدی قرار دهند. وجود این دو مهم در بدن به سلامت قلب و تغذیه، تقویت مغز، آب و درمان و… کمک کرده و باعث افزایش بدن می‌گردند.

: مواد معدنی به عوامل اصلی در استحکام استخوان‌ها می‌شوند. این مواد در بدن به رشد بافت‌های استخوانی بدن کمک می‌کنند و از آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

: مطالعات صورت بتاکاروتن می‌توان در برابر انواع سرطان بسزایی داشته باشد، در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند.

بی‌نظیر کدو تنبل برای بدن

بی، چون و چرا با کدو حلوایی

این غذای لذیذ می‌تواند برای غذای سالمی انتخاب شود که و کلسترول بالایی دارند. یک فنجان کدو حلوایی پخته شده، دارای ۷ نفر است که به دنبال یک رژیم غذایی برای وزن هستند، یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود.

رژیم‌های غذایی با فیبر بالا در طول زمان می‌توان وزن شما را کاهش داد و نسبت به مصرف فیبر زیاد مصرف‌کننده، بیشتر کاهش یافت.

شما می توانید کدو حلوایی را به وعده های غذایی خود اضافه کنید در طول روز میزان گرسنگی کمتری را تجربه کنید. فیبر موجود در کدو نیز باعث هضم بهتر غذا می‌شود و عملکرد روده‌ها مفید بوده و برای رفع می‌کند.

روزها حواستون بیشتر به این تنبل پرخاصیت باشه

پرخاصیت قلب

آنچه گفته شد کدو حلوایی حاوی منیزیم و پتاسیم است که باعث کاهش سکته، حمله‌ی قلبی و کاهش فشار خون می‌شود. همچنین ویتامین C و بتاکاروتن موجود در آن از تجمع کلسترول رگهای خونی جلوگیری می کند.

گیاه سرطان

کدوحلوایی دارای میزان زیادی از آنتی‌اکسیدان است که برای از بین بردن آزاد موجود در بدن بسیار مهم است. ویتامین C موجود در آن نیز از پیری زودرس سلول‌های بدن و بروز سرطان جلوگیری می‌کند. کدو تنبل حاوی ویتامین A است که این ویتامین عامل اصلی از سرطان ریه و حفره‌ی دهان است.

استخوان ها و افزایش سیستم ایمنی بدن

از دیگر خواص کدو حلوایی این است که دلیل دارا بودن مقدار و ویتامین C به حفظ سلامت قلب، جذب کلسیم و ترمیم بافت‌های استخوانی کمک خواهد کرد. منیزیم موجود در کدو به حفظ سلامت مفاصل کمک می‌کند و دیگر مواد معدنی آن از افراد به پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. همچنین کدو حلوایی به دلیل دارا بودن میزان ویتامین C، خوراکی مناسب برای فصول سرد سال است و از بروز سرماخوردگی می‌کند.

روزها حواستون بیشتر به این تنبل پرخاصیت باشه

علائم PMS

مطالعات بسیاری نشان می دهد زنانی که از کدو در رژیم روزانه خود استفاده می کنند به دلیل منگنز و آن، از خلقیات احساسی و کوفتگی کمتری رنج می برند.

حفظ سلامت پروستات

بیماری هیپرتروفی پروستات در مردان که با بزرگ شدن غده‌ای پروستات، باعث اختلال در عملکرد عفونت و قوای جنسی می‌شود یکی از شایع‌ترین افراد در مردان است. مصرف کدو حلوایی به دلیل داشتن میزان ویتامین زیاد و موادمعدنی کاهش به این درمان پزشکی است.

حلوایی را چگونه مصرف کنیم؟

در انتهای این روش ساده و جهت افزودن کدو حلوایی به رژیم غذایی و استفاده از آن می‌توانید از فواید کدو استفاده کنید.

. می‌توانید برش‌های باریک کدو حلوایی سرخ شده در روغن کم را سیب زمینی سرخ کنید.

. افزودن کد حلوایی به سالادها، باعث افزایش حجم فیبر و سیری سریعتر و لاغری می شود.

. کدو حلوایی پوره شده در تهیه سوپ خامه و کدو حلوایی استفاده کنید.

روزها حواستون بیشتر به این تنبل پرخاصیت باشه

. با نصف کدو حلوایی پخته‌شده و مخلوط‌شده و نوشیدنی‌ها، یک وعده غذایی گیاهی عالی و کم‌نوشید.

. با افزودن برش‌های کدو حلوایی به ماکارونی و یا سس کدو حلوایی برای پاستا می‌توانید سریعتر احساس سیری کنید.

. همچنین کدو حلوایی را می‌توان در غذاهایی مانند غذاهای شور و شیرین، مانند انواع غذاها و خوراک‌ها با کدو و کیک‌ها استفاده کرد.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم