serve24banner

رئيس اعضاي اصلي شوراي اجرايي فناوري اطلاعات را منصوب مي كند

[ad_1]

رئیس جمهور در احکامی جداگانه اخوان بهابادی، خوانساری و کاظمی فرد را به عنوان اعضای شورای اجرایی فناوری اطلاعات منصوب کرد.

به گزارش تسنیم، سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان با اشاره به «مهدی اخوان بهابادی»، «محمد خوانساری» و «محمد کاظمی فرد» به عنوان اعضای اصلی شورای اجرایی فناوری اطلاعات منصوب شد.

شورای اجرایی فناوری اطلاعات موظف به تعیین خط مشی اجرایی فناوری اطلاعات برای توسعه و استقرار دولت الکترونیک و بسترسازی برای گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و برنامه های توسعه بخش های مختلف در چارچوب سیاست های کلی است. سیستم مسئول فضای مجازی و قوانین مربوطه.

نظارت مستمر بر توسعه برنامه های توسعه دولت الکترونیک و گسترش استفاده از فناوری اطلاعات در کشور و گزارش دوره ای به مجلس شورای اسلامی، شورای عالی فضای مجازی و هیئت وزیران از جمله وظایف این شورا به ریاست رئیس جمهور “.

در بخشی از فرمان رئیس جمهور خطاب به این افراد آمده است: با عنایت به تعهد و تخصص جنابعالی، انتظار حضور فعال در جلسات شورا با اتخاذ سیاست ها و برنامه های راهبردی در حوزه فناوری اطلاعات در استقرار و توسعه دولت الکترونیک و کوشا باشید. در فراهم کردن فرصت‌هایی برای گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور».

در سوابق اخوان بهابادی که اکنون مدیرعامل همراه اول است، «رئیس شورای همراه اول»، «نایب رئیس فناوری و رسانه های نوین سازمان صدا و سیما» دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، «عضویت کامل شورا»، «فضای مجازی ممتاز»، «معاون آموزش و پژوهش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات» و «رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران».

محمد خوانساری هم اکنون معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران است.

وی دارای مدرک دکترای فناوری کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف و ریاست پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ریاست پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی است. مرکز فناوری و فضای مجازی مرکز اطلاعات دانشگاه تهران.

محمد کاظمی فرد که در حال حاضر ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه را بر عهده دارد و جایگزین عیسی زارع پور (وزیر فعلی ارتباطات و فناوری اطلاعات) شده است، دارای مدرک دکتری مهندسی کامپیوتر از دانشگاه اصفهان است.

وی پیش از این معاون سیستم و اطلاعات قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه بود.

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تعبیر خواب با استفاده از منابع معتبر اسلامی
تعبیر خواب ماهی مرده و زنده
تعبیر خواب بوسیدن مرده توسط زنده
اهمیت خرید پرینتر از سایت آوافرهنگ
یورو ۲۰۲۴: جشن فوتبال اروپا
تصویر که ارزان و موجود است: قیمت و خرید پرینتر
تماس با ما