serve24banner

دوباره برخورد ورزشکاران ایرانی به اسرائیلی ها

[ad_1]

معضل عدم رویارویی ورزشکاران ایرانی با نمایندگان اسرائیل، در حالی که به نگرانی های بزرگ در ورزش کشور می پردازد که عوارض آن روز بیشتر از قبل می شود. اسرائیلی‌ها که در سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری را در حوزه ورزش انجام داده‌اند، به‌تازگی پای ورزشکاران را به مسابقات بین‌المللی کاراته باز کرده‌اند. به طوری که حالا پای ثابت رویدادهای جهانی در این رشته هم شده تا بار زنگ خطر را برای ورزش ایران به صدا دربیاورند. آن‌هم برای رشته‌های پراهمیتی که همیشه یکی از کاراته‌های برتر دنیا به تعداد و تعداد زیادی ورزش را در مسابقات مختلف از خود اختصاص داده است.

سیاست به رسمیت‌نشناختن اسرائیلی‌ها از سوی ایرانی‌ها موضوع تازه‌ای نیست که به آن پرداخت شود. اتفاق تازه‌ای است که در مورد اعزام تیم ملی کاراته به وجود آمده است. که در سه ماه دوم برای دومین مرتبه، به خاطر حضور نمایندگان در رقابت‌ها از دست می‌دهد. اولین بار آبان گذشته بود که فدراسیون کاراته قید در پیکارهای قهرمانی جهان امارات را زد. میدان مهمی که هر دو سال یک بار برگزار می شود و سطح اعتبار را بین کشورهای عضو فدراسیون جهانی کاراته دارد. ملی کاراته (کومیته) مردان در حالی که دوره پیاپی قهرمانی مسابقات را خود اختصاص داده بود که تا چهارمین بار از این عنوان دفاع کند. بخت نخست قهرمانی در این رقابت‌ها، اما به دلیل اینکه با نمایندگان روبه‌رو نمی‌شود، سفر به امارات را از دست داد.

از آنجایی که ورزش ایران مدت‌هاست به خاطر داستان سعید ملایی و تعلیق فدراسیون جودو، پناهندگی علیرضا فیروزجا، نابغه شطرنج در فرانسه و حواشی کشتی علیرضا کریمی (باید ببازی) زیر ذره بین نهادهای بین‌المللی ورزش جهان (کمیته بین‌المللی المپیک، دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش و از همه مهم‌تر فدراسیون‌های ) قرار است، تصمیم فدراسیون ایران، کلا را به ۲۰۲۱ امارات نکند از این طریق مانع عواقب جبران‌ناپذیر شود. فدراسیون کاراته در نهایت دلیل عدم اعزام تیم ملی کاراته مردان این مسابقات را مثبت‌شدن تستی چند ملی پوش اعلام کرد.

اکنون و در شرایط فعلی، حضور کاراته‌های ایرانی در رقابت‌های کاراته‌ها و (لیگ جهانی) که این روزها در امارات در جریان است، خبرساز می‌شود. نمایندگان کشورمان که شخصا برای شرکت در بخش انفرادی این مسابقات کرده‌اند، در مثبت ۸۴، منفی ۸۴، ۶۰ و منفی ۵۵ درجه هستند. از قرار، اما حضور بیشتر این نفرات در این مرحله از لیگ جهانی فقط جنبه نمایشی خواهد داشت. چرا که با وجود نماینده اسرائیل نمی‌تواند خط قرمزها را زیر پا و در مسابقات شرکت کنند.

در وزن مثبت 84 چهار نماینده در امارات دارد. سجاد گنج‌زاده که طلای تاریخی این رشته را در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو گرفت، صالح اباذری هفت جهان، حیدری و مهدی آشوری. هیچکدام از این افراد نمی‌تواند روی تاتامی بروند؛ چرا یک اسرائیلی بی‌نام‌و‌نشان در وزن آن‌ها حاضر است که رنکینگش ۴۱ جهان است و این وجود دارد که با کاراته‌کاران ایران روبه‌رو شود. وزن منفی 6 مجلس، نماینده ایران مجید حسن‌نیاست؛ رنکینگ ۲۱ جهان است حریف اسرائیلی‌اش رنکینگ ۶۹ دنیا! در وزن منفی ۵۵ هم ایران می‌خواست یک نماینده داشته باشد و آن‌هم طاراوت خاکسار؛ مدال نقره بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا. اما او همچنین به دلیل اینکه یک رقیب اسرائیلی در مسابقات تصمیم داد راهی امارات شود.

در این شرایط ذبیح‌الله پورشیب و مهدی خدابخشی، تنها هستند که می‌توانند بدون دغدغه در کاراته وان (منفی ۸۴ نفر) مبارزه کنند.

المپیک است

حضور کاراته‌کاران ایرانی در این مرحله از رقابت‌های کاراته وان که بیشتر جنبه توریستی دارد، باعث می‌شود تا سجاد گنج‌زاده به آن واکنش نشان دهد. او دو روز پیش پیامی در صفحه شخصی خود منتشر کرد که حاکی از گله مندی‌اش نسبت به عدم رویارویی با نمایندگان اسرائیل بود. قهرمان جهان در اینباره: «دوستانی که برای ورزشکاران تصمیم می‌گیرد، این چیزی بالاتر از مدال‌گرفتن نیست، حال ورزشکار را نمی‌کند. جالب است بدانید راهی امارات هستم، اما اجازه مسابقه‌دادن ندارم».

همزمان با این استوری معنادار ستاره کاراته ایران، ذبیح‌الله پورشیب، کاراته‌کار مدال‌آور و عنوان‌دار کشور نیز پیامی در صفحه شخصی‌اش نوشت که آن را نیز از . او خطاب به مسئول گفت: «بعد از همه سال ورزش حرفه‌ای کسب افتخارهای مختلف، باید خودم مسابقه‌ام را بدهم».

پورشیب در شرایطی که این انتقادها مطرح می‌کنند، می‌شود همه افرادی که گفته‌اند، امارات، با هزینه‌ها و فدراسیون‌ها به‌عنوان اصلی این رشته، هیچ هزینه‌ای به آن‌ها نداده است. این در حالی است که فدراسیون کاراته تا پیش از این و برای شرکت در بازیهای المپیک، همه این ملی پوشان را با رأی فدراسیون به لیگ جهانی می‌کرد؛ چرا در آن مقطع ملی پوشان باید در رتبه بندی جهانی امتیاز کسب تا سهمیه بازی های المپیک را کسب کنند. در حال حاضر، اما به این افراد گفته شده است که در لیگ جهانی خیلی برایشان مهم نیست!

اگر چه فدراسیون‌های ورزشی با توجه به شرایط بد اقتصادی کشور و گرانی ارز، با تعداد زیادی دست‌به‌گریبان هستند، اما هر حال ورزشکاران رقابت‌های کاراته و مسابقات جزئی هستند که ورزشکاران برای تثبیت جایگاه خود را در رده‌بندی جهانی باید در آن حضور داشته باشند و بی‌تفاوت از کنار آن عبور کنند. کرد. اگر فدراسیون کاراته بخواهد تنها در مقاطعی مانند المپیک که به ملی پوشان نیاز دارد، سفر آن‌ها را بخرد، دور از تفکرات ورزش حرفه‌ای دنیا است. جالب است که فدراسیون کاراته تا به هیچ واکنشی در خصوص اتفاقات اخیر تیم و پیام‌های اعتراض‌آمیز دو چهره مطرح ملی مردان نشان نداده است.

کاراته ایران در حالی که برترین‌های این رشته در دنیا به حساب می‌آید که مطمئناً ارتباطات خاص خودش را هم با سران آسیایی و جهانی دارد. پس چه بهتر که هرچه سریعتر دست به کار شوید تا به واسطه همین مراودات و استفاده از دیپلماسی ورزش برای حل معضل عدم رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی در میادین بین‌المللی راه‌حلی مناسب پیدا کند. این امید که ماجراهای تلخی که در جودو به وجود آمد، تکرار شود.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تعبیر خواب با استفاده از منابع معتبر اسلامی
تعبیر خواب ماهی مرده و زنده
تعبیر خواب بوسیدن مرده توسط زنده
اهمیت خرید پرینتر از سایت آوافرهنگ
یورو ۲۰۲۴: جشن فوتبال اروپا
تصویر که ارزان و موجود است: قیمت و خرید پرینتر
تماس با ما