serve24banner

جنجال روسری جولیا فاکس!

[ad_1]

مجله معروف مد ووگ به دلیل انتشار پستی در شبکه های اجتماعی که بسیاری از کاربران آن را توهین به زنان مسلمان در بحبوحه گسترش اسلام هراسی در فرانسه می دانند، مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش فرارو به نقل از CNN، روز جمعه، این مجله عکسی را در اینستاگرام بازیگر و مدل «جولیا فاکس» به اشتراک گذاشت که در حال ورود به شوی هفته مد مردانه پاریس با کت چرمی Balenciaga با روسری مشکی و عینک آفتابی، با عنوان: «بله به روسری».

این پست با واکنش کاربران اینستاگرام مواجه شد، که از مجله ووگ به دلیل اتخاذ استانداردهای دوگانه انتقاد کردند و فاکس را به خاطر پوشیدن روسری در کشوری که فعالانه زنان مسلمان را از این کار منع می کند، تحسین کردند.

منتقدان می گویند کاهش حجاب به یک اکسسوری ساده و استفاده از آن توسط فاکس که سفیدپوست و غیرمسلمان است و انتشار این تصویر در زمانی که دولت فرانسه حجاب را “یونیفورم تروریستی” می خواند، بحث برانگیز است. هستند. .

در سال 2011، فرانسه اولین کشور اروپایی بود که استفاده از ماسک های صورت را در مکان های عمومی ممنوع کرد، از جمله کلاه، ماسک، برقع و ماسک. چندین کشور دیگر از جمله آلمان، بلژیک، هلند و دانمارک با ممنوعیت جزئی و محلی برای پوشاندن صورت به فرانسه پیوستند.

در اوایل ماه جاری، سنای فرانسه به ممنوعیت استفاده از “نمادهای مذهبی” از جمله حجاب در ورزش رای داد. این ممنوعیت که توسط حزب راست‌گرای جمهوری‌خواه پیشنهاد شد و دولت امانوئل مکرون با آن مخالفت کرد، با ۱۶۰ رای موافق و ۱۴۳ رای موافق تصویب شد.

اعضای مجلس ملی و سنا برای بررسی بیشتر این لایحه ملاقات می کنند و این لایحه می تواند پس گرفته شود. سال گذشته، اعضای شورای ملی تصمیمی مبنی بر ممنوعیت افراد زیر 18 سال از داشتن حجاب در ملاء عام را رد کردند.

با توجه به محدودیت های اعمال شده برای زنان مسلمان در فرانسه، کاربران شبکه های اجتماعی این پست را در مجله فرانسوی Vogue به عنوان “ناشنوایی ناامید کننده” توصیف کردند.

یکی از کاربران منتقد نوشت: «به روسری بله؟» این نشان می‌دهد که Vogue واقعاً نسبت به ممنوعیت حجاب در فرانسه و تحقیر زنان مسلمان به دلیل نوع پوشش و نظارت مداوم پلیس بی‌تفاوت و بی‌حساس است.

کاربر دیگری نوشت: پس روسری برای غیرمسلمانان خوب است؟ مد مجاز است اما دین نه؟

بر اساس گزارش سال 2019 کمیسیون ملی حقوق بشر فرانسه، 60 درصد از زنان مسلمانی که حجاب داشتند گزارش دادند که به دلیل مذهب خود مورد تبعیض قرار گرفته اند.

یکی از کاربران توییتر نوشت: «این سیلی به صورت هر زن مسلمانی است که به دلیل داشتن حجاب تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.» اما اگر «جولیا فاکس» روسری بپوشد، آیا ارزش مد و مد دارد؟

با توجه به تلاش سیاستمداران برای سرکوب حجاب، نقاب و برقع، بسیاری از کاربران انتخاب کلمات Vogue را در شرایط کنونی نادیده گرفتن وضعیت فرانسه دانسته اند.

کاربر دیگری با ذکر نمونه ای از لباس پوشیدن کیم کارداشیان از سر تا پا سیاه نوشت که این سلبریتی به خاطر ظاهر خلاقانه اش “تحسین” شد، در حالی که زنان مسلمان برقع پوش دائما مورد تحقیر و رفتار غیرانسانی قرار می گیرند.

سارا، یک زن 18 ساله مسلمان فرانسوی که نخواست نامش فاش شود، در توییتی نوشت: «مردم اغلب سعی کرده‌اند حجاب من را در خیابان بردارند». “من فکر می کنم این غیر انسانی است.”

حق زنان مسلمان برای داشتن حجاب از سال 1989 در فرانسه مورد مناقشه قرار گرفته است، زمانی که سه دانش آموز مدرسه ای در فرانسه از پوشیدن روسری منع شدند.

از آن زمان تاکنون حداقل 100 دختر به دلیل داشتن حجاب در کلاس از تحصیل محروم یا اخراج شده اند. تقریباً در نیمی از این موارد، این ممنوعیت ها توسط دادگاه های فرانسه لغو شده است.

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تعبیر خواب با استفاده از منابع معتبر اسلامی
تعبیر خواب ماهی مرده و زنده
تعبیر خواب بوسیدن مرده توسط زنده
اهمیت خرید پرینتر از سایت آوافرهنگ
یورو ۲۰۲۴: جشن فوتبال اروپا
تصویر که ارزان و موجود است: قیمت و خرید پرینتر
تماس با ما