serve24banner

تهیه شیرینی مشهدی، خوشمزه ویژه نوروز

[ad_1]

فرارو نزدیک شدن به ایام پخت انواع شیرینی‌های رنگارنگ و خوشمزه خانگی رونق می‌گیرد. خانه مخصوص نوروز معمولی ریز و بسیار متنوع و رنگارنگ هستند. شیرینی مشهدی با نام‌های موجود ازجمله شیرینی آلمانی، شیرینی مربایی و شیرینی مارمالادی معروف است که یکی از انواع شیرینی‌های سنتی ایرانی است. این شیرینی به دلیل ماندگاری بالا و لطافت و طعم دلچسبی، گزینه بسیار مناسبی برای لیست شیرینی‌های نوروزی شماست.

به گزارش فرارو، این شیرینی شامل دو لایه است که در این دو لایه را دلخواه با مارمالاد، مربا و یا و ژله بریلو پر می‌کنند. در این مطلب آموزش پخت شیرینی مشهدی در روشی همراه با نکات مهم و فوت و به آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

لازم برای تهیه شیرینی مشهدی

: گرم
نباتی کره: گرم
: عدد
: گرم
: قاشق
: چهارم قاشق مرباخوری
: قاشق چایخوری
ژله بریلو، پودر پسته و شکلات تخته‌ای: تزیین

مهم مربوط به مواد اولیه

آرد

مربوط به آرد

نکته مهمی که باید در مورد آرد به آن توجه کنید، آردهای موجود در بازار هستند که با هم تفاوت دارند. به همین دلیل میزان هزینه با کیفیت آرد ممکن است آن کم‌تر یا زیادتر از مقداری که در دستور قرار داده شده است. موقع اضافه کردن آرد این موضوع توجه داشته باشید. دیدید مواد شیرینی درحال سفت شدن است. هنوز مقداری از آرد باقی مانده است. یعنی آردی که اضافه کرده‌اید، است و را اضافه کنید. هم طبق دستور عمل کردید؛ ولی حس کردید شما هنوز به آن چیزی که باید برسد، نرسیده است. باید کمی بیشتر اضافه کنید؛ شما همیشه مقدار آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید. ممکن است این مقدار با توجه به کیفیت آرد کم یا زیاد شود.

مربوط به پودر قند

پودر قند

قند باید حتماً از قند تهیه شده باشد؛ قند را پودر باشد. شکر را آسیاب کنید، به نرمی قند آسیاب نمی شود. قند مرغوب پودر قندی است که به نرمی باشد. توجه داشته باشید که پودر قند بعد از مدتی که کیسه یا ظرف نگه دارید، ممکن است صاف شود. بنابراین، از این که آن را به مواد شیرینی اضافه کنید، حتماً با گوشتکوب بکوبید و سپس الک کنید

مربوط هل

هل

تهیه شیرینی حتماً از پودر هل سبز استفاده کنید؛ زیرا نسبت به هل سفید عطر بیش‌تری دارد و برای تهیه و شیرینی مناسب‌تر است.

تهیه مشهدی

۱ ـ ابتدا روغن را که داخل به محیطی رسیده است، یک کاسه بریزید و پودر قند را به آن اضافه کنید. حالا همزن برقی را روشن کنید و با دور تند همزن روغن و پودر قند را تا کاملا و کرم رنگ می شوند.

۲ ـ در مرحله بعد از تخم مرغ را همراه با وانیل و پودر هل به کاسه اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید ادامه بدهید.

ـ در این مرحله همزن برقی را کنار بگذارید. آرد و بکینگ پودر را که از مخلوط الک کرده‌اید، کم‌کم و در سه مرحله اضافه کنید و با لیسک از یک جهت هم بزنید. وقتی مواد شیرینی حالت خمیری پیدا کرد، لیسک را کنار گذاشت و با دست و نوک انگشتان شروع کرد به ورز دادن. زمانی که خمیر دیگر به دست نچسبید، آماده است و دیگر به ورز دادن ندارد. شیرینی مشهدی خمیر بسیار نرم است.

شیرینی مشهدی

۴ ـ حالا خمیر را آماده داخل کیسه فریزر قرار دهید و حدود نیم ساعت داخل آن قرار گیرد تا بماند. بعد از گذشت این مدت زمان خمیر را از یخچال و دوباره کمی ورز بدهید. کیسه فریزر را باز کنید و کنار دستتان بگذارید. حالا یک گلوله خمیر بردارید و روی یکی از کیسه‌ها بگذارید؛ سپس کیسه بعدی را روی خمیر بگذارید و خمیر را بین کیسه فریزر وردنه باز کنید. خمیر باید حدود ۳ تا ۴ سانتیمتر باشد. کیسه رویی را بردارید خمیر را با قالب دلخواه یا کاتر قالب بزنید.

۵ ـ شیرینی‌های قالب زده را داخل سینی بچینید و آن را در ۱۸۰ درجه سانتیگراد که داغ به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تا بپزد. از این‌که شیرینی‌ها خنک شوند آن‌ها را انجام دهید. به این صورت که یکی از شیرینی‌ها را می‌برد و روی آن را به دلخواه ژله بریلو، مارمالاد یا شکلات تخته‌های بریزید و یک شیرینی دیگر را روی آن قرار داد و کمی فشار دهید تا دو لایه به هم بچسبد. روی شیرینی را با پودر پسته و شکلات تخته‌ای آب شده تزیین کنید.

۶ ـ این شیرینی به دلیل داشتن مارمالاد و ژله بریلو باید حتما داخل ظرف در بسته و در یخچال نگه دارید.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تعبیر خواب با استفاده از منابع معتبر اسلامی
تعبیر خواب ماهی مرده و زنده
تعبیر خواب بوسیدن مرده توسط زنده
اهمیت خرید پرینتر از سایت آوافرهنگ
یورو ۲۰۲۴: جشن فوتبال اروپا
تصویر که ارزان و موجود است: قیمت و خرید پرینتر
تماس با ما